Tuesday, July 29, 2008

# 76

Tahukah anda semua bahawa kebanyakkan perokok akan merokok apabila selesai makan. Mereka selalunya tidak dapat menahan keinginan untuk merokok selepas kenyang menjamu selera.

Merokok selepas makan akan memberikan kepuasan yang maksima kepada mereka. Ini menunjukkan merokok selepas makan merupakan saat yang paling utama dan kritikal bagi perokok. Kalau takde rokok, rasa macam makan tak kenyang.

Oleh itu jika di fikir fikir, andainya golongan perokok ingin berhenti merokok..adakah mereka juga perlu berhenti makan??? Sebab jika tak makan sudah tentu mereka tidak merokok.

Anda setuju???


15 comments:

Ann said...

ha3..xmkn,xmrokok.
pastu xiduplh jwbnya.:)

Intan and The Boys said...

bagus jugak ek.
:)

tak makan=tak rokok.

pearl'E.J said...

ehhh laki aku since birthday dia 2 minggu lepas dah tak sentuh rokok.. ehee.. azam baru katanya... tp berjaya lakk.. hahaha... lepas mkn jerkk kunyah gula2 getah.. :)

Bunga Rampai said...

Tak setuju!

Merokok itu cuma satu tabiat yang boleh ditinggalkan, kalau mahu. Terpulang pada diri, fikir sendiri apa yang lebih baik.

Tak merokok, tak mati punya ... malah tambah sihat paru-paru. Tak makan, boleh mati oooo!! :D

Salam 13may :)

who i am? said...

kalo gitu...

x yah idop la...

senang..

;))

K i a H R o N g G e n G said...

Merokok je lah..jgn dikalayak ramai udah.Sian ngan secondary smoker tak pasai2 merokok gak..dapat penyakit juaa...oopppsss

Note: Share is caring gamak nye..wakahkahk

chiku the chucuru said...

banyakla ko! hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. ramai je org yg dah berenti merokok. takde lak diorg berenti makan. banyakla cekodok ko. bentila weh. bunuh diri secara slow tu buat pe? baik ko isap je ekzos bas tu ha. lagi nikmat, byk asap dia. wahahahahhha....

13may said...

cikNoha: sebab tu kena merokok..hahha hahha

puterikurekure: hehhe...ni teori yg takleh pakai :D

EJ: hehhe...good luck untuk hubby hang :)

BRampai: hehhe hehhe...saya silap tanya soalan nih...ehheh hehhe... salam kembali ;)

fealizeEleanoer: hehhe hehhe

kiah: ko memang memahami :D

fiezaFadilla: hehhe....jom pi aloq setaq..hehhe

arsaili said...

salam..saya bantah yg arif...salah theory dan analogy..anda ingin berhenti merokok? jangan risau..tiada manusia yg mati kebuluran tidak makan gara2 cuna berhenti merokok...ekekekeke..berjumpala dengan doctor untuk mendapat khidmat nasihat - cara yg betul untuk berhenti merokok...

Ayaq said...

baik berenti bernapas je..

nur'ain said...

Tak setuju. Dan tak mungkin. Sebab kedua2nya tak dapat di pisahkan dari lelaki.

eheheheh!

kuchalana said...

aku dulu perokok tegar beb.. dari umur aku 9 tahun aku dah start isap rokok.. 1st rokok aku dulu gudang garam kretek.. xda filter lagi.. aku isap tu sampai umur aku 18 tahun, lepas tu aku isap berbagai jenis rokok.. Gudang Garam, Dunhill and PST.. selain tu balut jangan ckp la.. pernah aku muntah darah masa kat ITM dulu.. lagi kuat aku bersukan.. lagi byk aku isap.. tapi lepas aku kawin n dpt 2nd baby.. terus xisap rokok.. xleh bau pon.. berenti trus.. tapi aku demam dkt 3 minggu.. batuk dkt 6 bulan.. akhirnya lepas 20 tahun isap rokok aku berjaya berenti sampai hari ni.. tepuk tangan untuk aku.. yeeeeeeea

Anonymous said...

alaaa alsan jek sebenar tu,if tul2 nekad nk benti boleh jek,
if org lain boleh x kn ko x lh kn??

biskutrajin said...

bleh tahan gak cdgan tu...bile kne benti makan gak, bru sesuai sket..pngajaran suupaye xpyh hisap dh menatang ...ooopss...emo pulek..heheh

bem69 said...

berhenti makan? HAhahah, oh siapa nak tau, merokok lepas makan tu memang indah, tapi paling memudaratkan... ada la aku baca mana ntah...

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may