Tuesday, December 4, 2007

# 12

Suatu hari...aku bertanya kepada bos aku, kenapa:
1) Asyik asyik aku kena handle urgent issue???
2) Asyik asyik aku kena buat keja mission impossible???
3) Asyik asyik aku kena cover keja masa weekend???
4) Asyik asyik aku kena support keja orang???
5) Asyik asyik aku kena supervise orang buat keja???
6) Asyik asyik aku asyik asyik aku???

Bos aku jawab:
1) Saya tahu kamu malas buat keja, kamu asyik lepak depan PC..tapi kamu masih dapat submit report on time!
2) Saya tahu kamu suka bersembang kat bilik bawah sambil dengar lagu rock rock yang ganas, kadang kadang jiwang meleleh...tapi kamu konfiden melakukan keja yang agak mustahil dan kamu pandai mengkelentong kiranya terdapat masalah!
3) Saya tahu apabila abis keja masa weekend, kamu selalu pegi berjumpa 'kawan' kamu yang cuma free masa weekend...makan ais kacang tepi pantai ;)
4) Saya tahu, kamu cuma support pekerja pompuan saja kan?!
5) Saya tahu, itu sebenarnya keja kamu...tapi kamu malas nak buat dan kamu suruh orang buatkan. Sebab itu kamu sentiasa memantau keja mereka!
6) Sebab kamu asyik asyik duduk depan PC...senyum sorang2...nampak sangat kamu takde keja!

Keja byk skrg nih...tapi sib baik comei :)

11 comments:

DeeN said...

Hak hak hak!! Wah!! Sungguh berwibawa sekali jawapan boss hang. Nasib, nasib!

Mujuq boss aku tak perasan aku kadang2 asyik tersengeh2 depan pc. Sebab apa? Sebab aku pandai kaber! Muekekekekekee!!

:p

Unknown said...

ye aku stuju dgn bos hang...tp aku kesian dgn hang gak :|
asik-asik je hang, hang jer asik-asik...

byl said...

Asyiknye hang berdating ye may

Unknown said...

fewitttt... fewitttt... :P

nanonano said...

boh ! maymay kuat KOYA la boh !

:D

tintaHati said...

Perghhh....kamu kan pekerja paling rajin yg tersenarai sebagai calon pekerja cemerlang thn ni...bkn gitu ker? ;)

shafarina said...

Itulah perangai bos yang taknak mengaku ngko staf yg paling cekap tapi dalam hati dia kolah pekerja harapan, pekerja contoh bla bla

Comey awek tu :)

chiku the chucuru said...

tul ke boss ko jawab tu? boss ko mmg memahami diri ko seadanya...

siot je ko sempat lagi menggatal

13may said...

Deen: bak mai number phone bos hang...aku nak repot..hehhe >:)

CikKipas: kesian kann...belanja la aku makan kalo camtu...

byl: adakah kamu jeles??? woohoo!!! :P

minCi: jgn lupa beli tshirt kat aku yea...hehhe ;)

nanO: KOYA tu hapa???

TintaHati: hmmm...lebih kurang camtu la...hahha...giler betoi aku nih :D

wan: hehhe...dia jaki aku ada blog kot :D

fiezaFadilla: hehhe...bos aku tu dengki sebenornya...huh!

Unknown said...

tak nak.. tkder duit.. sponsor tk nk bagi aku duit.. huhu

13may said...

minci: hehhe...mana number phone??? ;)

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may