Thursday, April 24, 2008

# 50

Sessi minum minum waktu dinihari....

Seorang kawan bersuara,
"Depa kata tindakan memboikot barangan Belanda membuahkan hasil....la ni ekonomi Belanda dah makin drop"

"Hmmm...baguih la camtu..lenkali jangan persendakan umat dan agama kita" ujar seorang lagi kawan ngan nada yang agas tegas.

"Eh! La ni aku dah tak pakai minyak Shell...tanda boikot" ujarnya lagi dengan bangga.

"Aku dah tak pakai product kosmetik Belanda" kawan sorang lagi plak bersuara dengan muka yang ceria.

"Hang plak May??? Camna??? Ada boikot apa apa??? " tanya mereka.

Aku tersentak dari menghayati keindahan malam melihat budak budak merempit.
"Ada...aku boikot ayam belanda, durian belanda ngan terung belanda!"

Wahahahahaha :D

Ceh! Mangkuk ayun betoi...dah jom balik!

32 comments:

violet said...

adeh sakit kepala...

Unknown said...

adoiii.... tergelak makcik baca...

mesti hang tak abis minum lagi dah kene balik kan :|

13may said...

violet: hehhe...cool cool :D

makcik: uiii...kena la perabih minum dulu...rugi wooo!!

shafarina said...

hahahahha peghak la..

aku boikot ceklat2 dr belanda.. terliur... huhu

Lily Abdullah said...

wooooo...may tak makan sume tuh..dia boikot. cantikkkkkkkkkkkkkkkkkk!

hajarss said...

hoh. kasi sekeh pale meimei

ahaha

Mak Su said...

gadis belanda?

13may said...

wan: hehhe hehhe...aku tak suka coklat!

kakLily: hehhe...tapi payah plaj nak jumpa benda2 tu semua skrg nih...

hajarss: :P

maksu: errr...ada nak rekomen ker maksu??? huhhu

hUmmY said...

durian belanda sdap oke!

pengkao said...

belanda-belanda klasmet aku baik-baik je..
ada sorang tu macam model. cun. tinggi. main tennis pulak tu.

who i am? said...

hahahahaha....

mmg mangkuk tingkat betul la...

guling2 nih aku gelak siot!

:))

Masy said...

baru je minum air durian belanda mlm td. huhu, RM3! boikot!!!!~

zonaku said...

parah!!!!
kikikiki... salam kenal yer..

Qaseh Bidadari said...

belanda?

memang belandalah dorang tu kan?

A t i Q a h said...

hape rupe timun belanda tu?

kasut-gombak said...

paku belanda pon jgn amalkan.

nnti time euro 2008, kite pakat ramai2 jgn tgk game belanda nk?leh ke?

13may said...

hummy: boikot boikot!!! hahha :D

pengkau: hehhe...weh! kim beli seluaq kat aku bleh???

fealize: hehhe...jom kita pakat pakat boikot :D

masy: sedap ker ayaq tuh???

ZonAku: hehhe...salam dan selamat datang :)

mamaRanggie: kannn...

atiqah: timun belanda??? camna tuh???

kasutGombak: bleh ker berjaga malam tuh??? huhhu

meen said...

terung belanda..?terung belanda..? ishk tak pernah tgk terung belanda la may..terasa sgt jakun la pulak..

tapi aiskrim durian belanda sedap tau may..boleh hilangkan stress tu,rugi la may boikot2 hahahah

pengkao said...

aku tahun depan baru balik dowh..

Miss Reen said...

baru malam tadi aku menom air buah belanda la may..
sedap!!!!

Neeza Shahril said...

durian belanda sedapppp... tanak boikot laaa..
ayam belanda takpe heheh..
terung belanda camana rupanya? macam ayam belanda atu durian belanda??

A t i Q a h said...

Aahahaha..typo rupenyeh...tak perasan..hahaha
nak cakap terung sebenarnya.

shahril aley said...

ayam belanda aku tak pernah makan so tak tau rasa die. kire aku dah awai2 boikot la ayam belanda tu. kesian die....

tapi durian belanda favorite aku. yumyum....

just me said...

wakakakaka....hang memang mangkuk hayun taww...serius je aku baca dr mola...apa daa...tang ujung2 dh kejung gelak...

kawaii_desu said...

mmg sakit kepala kalau cakap dgn hang kan?? huu

nasazfrog... said...

ini mcm pun ada ka....

13may said...

Meen: arghhh!!! tak kira!!! boikot boikot!!! :D

pengkau: oh! lambat lagi...kang nanti nak balik bgtau aku...nak kim seluar sikit...hehhe

heartlessDevilish: sedap sgt ker??? aku tak pernah minum pun...

neeza: agaknya terung belanda dah makin pupus sekrg nih...payah nak jumpa dah sekrg nih...

atiqah: pi ronda ronda pasar tani..maybe bleh jumpa terung belanda..hehhe

aley: hehhe...aku penah makan ayam belanda....sedap lagi ayam kampung :D

scarlettJulia: hehhe...so, ko boikot barang apa??? huhhu

kawaiiDesu: err...tengok keadaan camna...kalau time waras..ok ajer :D

nasazFrog: hehhe heheh

pearl'E.J said...

wakakakkaka... bijakkkkk bijakkkkk... janji ada nama belanda kannn... hihihihi... :D

meen said...

may..oooo may...meen bawak aiskrim durian belanda ni..tak kira!nak kasi may makan gak..

me3n said...

ade eh terung belande? tak penah dengar pong ehehe

Noushy Syah said...

Hehhehhe..strange but True :p

13may said...

EJ: hehhe hehhe

meen: errr...tolong suapkan buleh??? hehhe

ad3ck: hehhe...sekrg dah makin pupus kot pokok tuh...payah nak jumpa dah...

NSyah: hehhe hehhe

Related Posts with Thumbnails
 
Designer: Douglas Bowman | Di ubahsuai oleh: 13may